Stredoslovenskí energetici po víchrici napočítali škody za 100 tisíc eur

3. novembra 2017 14:10
vEnergetike.sk/SITA

Počas víchrice pocítili problémy s dodávkou elektrickej energie obyvatelia stredného Slovenska na približne 330 tisícoch odberných miest.

SSE D
Lietavská svinná LOM sse-d

Spoločnosť Stredoslovenská energetika – Distribúcia (SSE-D) zaznamenala po víchrici z októbra celkové škody v objeme 100 tisíc eur. „Počas víchrice, ktorá sa v posledné októbrové dni prehnala krajinou, pocítili problémy s dodávkou elektrickej energie obyvatelia stredného Slovenska na približne 330 tisícoch odberných miest. Je to asi 45 percent z celkového počtu odberateľov spadajúcich do nášho rajónu,“ informoval hovorca SSE-D Miroslav Gejdoš.

Väčšina z týchto výpadkov trvala podľa energetikov menej ako tri minúty. „Tých dlhších, ktoré bolo možné rátať v hodinách, bolo približne 140 tisíc,“ doplnil Gejdoš. SSE-D zaznamenala počas kalamity celkovo sto porúch na vedeniach vysokého napätia. „Vietor a padajúce stromy poškodili 52 stĺpov a stožiarov a roztrhli 134 vodičov. Elektrikári museli z vedení odstraňovať viac ako 200 spadnutých stromov,“ konštatoval Gejdoš.

V práci stovky zamestnancov

Podľa neho priamo v teréne pracovalo na odstraňovaní porúch počas nedele viac ako sto mužov, v pondelok ich bolo 250. „Sme pripravení na všetky kalamity a naši pracovníci presne vedia, čo majú robiť v mimoriadnych situáciách. Cieľom je obnoviť dodávku elektriny všetkým odberateľom v čo najkratšom čase,“ skonštatoval riaditeľ Divízie prevádzka a údržba energetických zariadení v SSE-D Radomír Rajčáni. Okrem pracovníkov, ktorí odstraňovali poruchy v teréne, boli v plnom nasadení aj dispečeri distribučnej sústavy v žilinskej centrále. V priebehu kritických 48 hodín smerovalo na poruchovú linku stredoslovenských energetikov viac ako 6 500 telefonátov. Počas bežného dňa rieši firma priemerne 180 telefonátov.

Neoprávnená kritika

Generálny riaditeľ SSE-D Marek Štrpka podotkol, že aj keď spoločnosť vynakladá maximálne úsilie, aby svojich zákazníkov zásobovala nepretržite, občas prichádzajú mimoriadne situácie, ktorým sa nedá vyhnúť. „Vtedy sa ich snažíme vyriešiť čo najrýchlejšie v prospech zákazníkov. Zároveň však pritom musíme klásť dôraz na bezpečnosť. Všetci pracovníci SSE-D, ktorí sa podieľali na likvidácii následkov poslednej kalamity, svoju úlohu zvládli a zaslúžia si vďaku. Zo strany zákazníkov sa im paradoxne často ujde vlna kritiky za výpadky elektriny. To, za akých podmienok naši pracovníci v noci a za dažďa hľadajú pešo poruchu na úseku niekoľkých kilometrov, často v ťažko prístupnom teréne, aby zákazníkom čo najskôr obnovili dodávku, si už toľko ľudí neuvedomuje,“ uzavrel Štrpka.

Odporúčané články

Súvisiace témy:


Čo si o tom myslíte?