Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
SSE D
Lietavská svinná LOM sse-d
3. novembra 2017 14:10 ElektrinaAktuality od vEnergetike.skvEnergetike.sk/SITA

Stredoslovenskí energetici po víchrici napočítali škody za 100 tisíc eur

Počas víchrice pocítili problémy s dodávkou elektrickej energie obyvatelia stredného Slovenska na približne 330 tisícoch odberných miest.

Spoločnosť Stredoslovenská energetika – Distribúcia (SSE-D) zaznamenala po víchrici z októbra celkové škody v objeme 100 tisíc eur. „Počas víchrice, ktorá sa v posledné októbrové dni prehnala krajinou, pocítili problémy s dodávkou elektrickej energie obyvatelia stredného Slovenska na približne 330 tisícoch odberných miest. Je to asi 45 percent z celkového počtu odberateľov spadajúcich do nášho rajónu,“ informoval hovorca SSE-D Miroslav Gejdoš.

Väčšina z týchto výpadkov trvala podľa energetikov menej ako tri minúty. „Tých dlhších, ktoré bolo možné rátať v hodinách, bolo približne 140 tisíc,“ doplnil Gejdoš. SSE-D zaznamenala počas kalamity celkovo sto porúch na vedeniach vysokého napätia. „Vietor a padajúce stromy poškodili 52 stĺpov a stožiarov a roztrhli 134 vodičov. Elektrikári museli z vedení odstraňovať viac ako 200 spadnutých stromov,“ konštatoval Gejdoš.

V práci stovky zamestnancov

Podľa neho priamo v teréne pracovalo na odstraňovaní porúch počas nedele viac ako sto mužov, v pondelok ich bolo 250. „Sme pripravení na všetky kalamity a naši pracovníci presne vedia, čo majú robiť v mimoriadnych situáciách. Cieľom je obnoviť dodávku elektriny všetkým odberateľom v čo najkratšom čase,“ skonštatoval riaditeľ Divízie prevádzka a údržba energetických zariadení v SSE-D Radomír Rajčáni. Okrem pracovníkov, ktorí odstraňovali poruchy v teréne, boli v plnom nasadení aj dispečeri distribučnej sústavy v žilinskej centrále. V priebehu kritických 48 hodín smerovalo na poruchovú linku stredoslovenských energetikov viac ako 6 500 telefonátov. Počas bežného dňa rieši firma priemerne 180 telefonátov.

Neoprávnená kritika

Generálny riaditeľ SSE-D Marek Štrpka podotkol, že aj keď spoločnosť vynakladá maximálne úsilie, aby svojich zákazníkov zásobovala nepretržite, občas prichádzajú mimoriadne situácie, ktorým sa nedá vyhnúť. „Vtedy sa ich snažíme vyriešiť čo najrýchlejšie v prospech zákazníkov. Zároveň však pritom musíme klásť dôraz na bezpečnosť. Všetci pracovníci SSE-D, ktorí sa podieľali na likvidácii následkov poslednej kalamity, svoju úlohu zvládli a zaslúžia si vďaku. Zo strany zákazníkov sa im paradoxne často ujde vlna kritiky za výpadky elektriny. To, za akých podmienok naši pracovníci v noci a za dažďa hľadajú pešo poruchu na úseku niekoľkých kilometrov, často v ťažko prístupnom teréne, aby zákazníkom čo najskôr obnovili dodávku, si už toľko ľudí neuvedomuje,“ uzavrel Štrpka.

Témy

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Odporúčame

Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies