Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Energetika vseobecne
Ilustračné foto pixabay.com
5. júla 2018 8:05 Energetika všeobecneAktuality od vEnergetike.skvEnergetike.sk/SITA

Slovnaft našiel spoločnú reč s primátorom hlavného mesta

Vízia je električkami spojiť s centrom mesta mestské časti Vrakuňa i Podunajské Biskupice.

Doprava i električkové trate do ďalších bratislavských mestských častí boli témami, o ktorých dnes primátor hlavného mesta SR Ivo Nesrovnal hovoril na návšteve v rafinérii Slovnaft. Ako povedal, vízia je električkami spojiť s centrom mesta mestské časti Vrakuňa i Podunajské Biskupice a teda aj spoločnosť Slovnaft. „Našli sme spoločný pohľad, spoločnosť Slovnaft túto víziu podporuje,“ spomenul primátor s tým, že hlavnou témou jeho návštevy bola práve doprava a električka k Slovnaftu. Vedenie rafinérie tento zámer víta, podotkol na brífingu generálny riaditeľ Slovnaftu Gabriel Szabó.

Primátor zopakoval, že výstavba diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 potrebuje koordinátora, ktorý bude projekt riadiť a bude ľuďom vysvetľovať, čo sa deje. Ako dodal, stavba tiež potrebuje záväzný harmonogram a obyvatelia mesta potrebujú vedieť reálne obchádzkové trasy. „Prievozská a Gagarinova sú už teraz upchaté,“ spomenul. Diaľnica D4 pomôže s riešením najmä tranzitnej dopravy. Diaľničný obchvat by mal prispieť k odľahčeniu tranzitov a viesť ich mimo hlavného mesta SR Bratislavy. D4 zahrnie výstavbu 27 km dlhej cesty medzi Jarovcami a Račou, vytvorí tak okruh na východ od mesta. Počas výstavby by tiež podľa Nesrovnala mali byť v meste dopravné opatrenia, posilnenie vlakovej dopravy i mestskej hromadnej dopravy, aby sa ľudia dostali bez problémov do mesta.

Ako dnes povedal primátor novinárom, verejné obstarávanie na obnovu Karloveskej radiály pokračuje. „Vec musí ísť na kontrolu na riadiaci orgán, dôležitý je plán organizácie náhradnej dopravy i plán etáp výstavby. Až potom sa môže začať stavať,“ spomenul v minulosti primátor. Rekonštrukciu radiály však bratislavský magistrát naplánoval na tento rok a považuje ju za najväčšiu investíciu hlavného mesta v tomto roku. Úsek električkovej trate, ktorý sa má rekonštruovať, sa začína od tunela pod Hradným vrchom a končí sa na križovatke ulíc Mikuláša Schneidera Trnavského s Hanulovou/Bagarovou ulicou.

Modernizácia električkovej trate v Karlovej Vsi bude rovnaká ako v Dúbravke. Modernizovať budú súčasnú dvojkoľajovú električkovú trať, ktorá prechádza katastrálnymi územiami bratislavských mestských častí Staré Mesto, Karlova Ves a Dúbravka. Stavba je situovaná v pôvodnom trasovaní súčasnej električkovej trate v dĺžke približne 6,7 kilometra. Stavebníkom je Hlavné mesto SR Bratislava. Obnova trate má zvýšiť i bezpečnosť, čo si vyžaduje aj úpravy na existujúcich priechodoch pre chodcov, ale aj vybudovanie nových priechodov pre chodcov a cyklistov. Pribudnúť by mali aj nové prístrešky, informačné tabule, modernejšie automaty na lístky i odpadkové koše. Predbežnú investíciu na modernizáciu úseku trate odhadli na 67 miliónov eur. Projekt financuje Európska únia, mesto a aj štát.

Témy

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Odporúčame

Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies