SE predstavili najväčšiu korporátnu flotilu elektroáut

24. februára 2015 13:57
Autor: Slovenské elektrárne

Po začlenení piatich 100 percentne elektrických áut Nissan Leaf sa Slovenské elektrárne stali spoločnosťou s najväčšou flotilou elektromobilov.

Elektromobil Nissan e mobilita
Elektromobil Nissan Leaf elakiri.com

Slovenské elektrárne, spoločnosť skupiny Enel sa stali spoločnosťou s najväčšou elektrickou flotilou na Slovensku, potom ako ju rozšírili o päť elektromobilov Nissan Leaf a zaradili do používania jednotlivými elektrárňami a zamestnancami. Doplnili tak svoju iniciatívu znižovania emisií v každodennej prevádzke elektrární SE, ako aj prostredníctvom ďalších aktivít ako CSR program Energia pre prírodu vo Vysokých Tatrách. Spoločnosť očakáva ďalší rast svojej flotily elektromobilov.

V októbri minulého roka sprístupnili Slovenské elektrárne širokej verejnosti zadarmo šesť nabíjacích staníc, umiestnených pri administratívnych a prevádzkových objektoch elektrární v Bratislave, Novákoch, Jaslovských Bohuniciach, Mochovciach a Trenčíne. Stanice sú prepojené s riadiacim centrom, ktoré ich monitoruje a zbiera informácie o spotrebe elektrickej energie, ako i počte nabíjaní, či prípadnej potrebe servisného zásahu. Nabíjacie stanice využívajú najmodernejšiu technológiu, ktorá je patentom skupiny Enel a umožňuje plné nabitie batérie do dvoch hodín.

V tomto roku Slovenské elektrárne zaradili do využívania jednotlivých elektrární päť elektromobilov Nissan Leaf, dodané spoločnosťou AutoImpex. Celkovo sa tak vozový park elektrární rozšíril na 15 elektromobilov rôznych značiek. Ambícia spoločnosti je zvýšiť počet elektromobilov vo svojej flotile do konca roka na dvojnásobok.

Spoločnosť Nissan uverejnila údaje, podľa ktorých európski vlastníci 100-percentného elektrického vozidla Nissan LEAF najazdia ročne o 40 percent viac (16 588 km), než je európsky priemer pre vozidlá s tradičným vnútorným spaľovacím pohonom (11 539 km¹). V Európe sa predalo 31 000 a vo svete 150 000 vozidiel Nissan LEAF, čo suverénne ho zaradilo elektrické vozidla s najväčším odbytom v histórii.

Zavádzanie elektromobilov do každodennej prevádzky korporácie potvrdilo ich technickú a ekonomickú výhodnosť. Geografická poloha a vzdialenosti medzi závodmi Slovenských elektrární poskytujú ideálnu možnosť plne využívať dojazd elektromobilov medzi závodmi na jedno dobitie. Slovenské elektrárne preto uviedli internú autopožičovňu tzv. Enel požičovňu na zdieľanie automobilov, ktorá využíva tento potenciál dojazdu na prepravu zamestnancov medzi jednotlivými elektrárňami (závodmi) na Slovensku.

Slovenské elektrárne už v súčasnosti vďaka portfóliu vodných, solárnych, jadrových elektrární a spoluspaľovaniu biomasy vyrábajú viac ako 90% elektriny bez produkovania škodlivých skleníkových plynov CO2. Zelenú energiu pomáhajú vyrábať aj na 4 vysokohorských chatách, kde pomohli inštaláciou technológií na využitie slnka a vody v rámci programu Energia pre Krajinu.

K najpopulárnejším iniciatívam Slovenských elektrární patria Energetické služby, zahŕňajúce vypracovanie či vyhodnotenie energetického auditu, z neho vyplývajúcich návrhov opatrení na zvýšenie efektívnosti a ich realizáciu, ako aj modernizáciu osvetlenia systémom Archilede či efektívne vykurovanie úspornými a spoľahlivými tepelnými čerpadlami.

Pozrite si fotky z preberania elektromobilov do flotily Slovenských elektrární:

Fotoalbum k článku:

SLOVENSKÉ ELEKTRÁRNE

Slovenské elektrárne, a.s. sú najväčším výrobcom elektriny na Slovensku. V apríli 2006 sa ich väčšinovým akcionárom stal Enel so 66% akcií. 34 % akcií vlastní Fond národného majetku, ktorého práva vykonáva Ministerstvo hospodárstva SE. V roku 2014 Slovenské elektrárne vyrobili 22 105 GWh elektriny. Do siete dodali celkovo 20 215 GWh, vrátane produkcie elektrárne Gabčíkovo. Objem dodanej elektriny bez započítania produkcie elektrárne Gabčíkovo predstavoval 18 202 GWh. Takmer 91% dodanej elektriny bolo vyrobenej bez produkcie skleníkových plynov, kombinujúc jadrové, vodné, fotovoltické zdroje a biomasu. V roku 2014 Slovenské elektrárne vyrobili aj 781 GWh tepla, pričom teplo je vedľajší produkt výroby. Spoločnosť v rámci testovania elektromobilov využívala Piaggo Parter E, Nissan eNV200, Citroen eBerlingo, Citroen C Zero, Smart ED, Opel Ampera, Nissan Leaf a BMW i3REX.

AUTO IMPEX

Spoločnosť AUTO-IMPEX pôsobí úspešne na slovenskom trhu už 24 rokov a je najväčším a najúspešnejším autorizovaným predajcom nielen značky NISSAN, ale aj značiek IVECO, IVECO BUS (autobusy), FIAT a FIAT PROFFESSIONAL – osobných a úžitkových vozidiel. AUTO-IMPEX exkluzívne zastupuje značku superšportového vozidla NISSAN GT-R. Firma svoj úspech dosahuje nielen kompletnou ponukou vozidiel (od osobných, cez úžitkové až po nákladné vozidlá a autobusy), ale aj a hlavne ponukou svojich komplexných služieb, ktoré systematicky rozvíja podľa potrieb svojich zákazníkov – podľa svojho motta „máme spoločnú cestu“. Spoločnosti zatiaľ prejavilo svoju dôveru viac než 35000 zákazníkov, čo svedčí o jej prístupe k zákazníkom.

Elektromobilita skupiny Enel

Skupina Enel je jedným z hlavných prevádzkovateľov nabíjacích staníc pre elektromobily v južnej Európe. Vlastní a prevádzkuje viac ako 1600 staníc v Taliansku a prostredníctvom svojej dcérskej spoločnosti Endesa aj v Španielsku, ktoré sú manažované inteligentným Systémom riadenia elektrickej mobility (EMM),ktorý manažuje každý jednotlivý kontrakt a nabitie. V skutočnosti, zákazníci majú prístupné aj stanice iných prevádzkovateľov v Španielsku, Taliansku, Rumunsku a Grécku. Systém EMM podporuje spolu viac ako 2000 nabíjacích staníc. Technologické riešenie využívané skupinou Enel, vrátane nabíjacích staníc Slovenských elektrární vyvinula dcérska spoločnosť Enel Distribuzione SpA. Enel a nemecký prevádzkovateľ eRoaming-ovej platformy, spoločnosť Hubject zároveň pracujú na vytvorení paneurópskeho systému e-mobility. Ten prepojí nabíjacie stanice systému EMM s 3000 stanicami spoločnosti Hubject v Nemecku, Rakúsku, ako aj v krajinách Beneluxu a Škandinávie. Enel je tiež partnerom výskumného projektu EÚ v oblasti elektrickej mobility „Green eMotion”, ktorý zoskupuje 43 partnerov z oblasti priemyslu, energetiky, výroby elektrických vozidiel a tiež samosprávy, vysoké školy a výskumné inštitúcie.



Čo si o tom myslíte?