Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Energetika všeobecne súdy úrso
pixabay.com Ilustračné foto
26. februára 2018 13:49 Energetika všeobecneAktuality od vEnergetike.skSITA

Regulátor ako mediátor riešil ďalšie spory

Najčastejším predmetom spotrebiteľských sporov boli pochybnosti o správnosti fakturácie spotreby zo strany regulovaných subjektov.

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO) alternatívne riešil v minulom roku 22 spotrebiteľských sporov. Najčastejším predmetom spotrebiteľských sporov boli pochybnosti o správnosti fakturácie spotreby zo strany regulovaných subjektov. „Spotrebitelia sa domáhali prešetrenia správnosti fakturácie regulovanými subjektami a následnej zmeny a opravy faktúr,“ informoval regulačný úrad.

Zle merali?

Spotrebitelia sa regulačnému úradu sťažovali na meranie ich spotreby a následnú komunikáciu energetických spoločností. „Závažným faktorom negatívne ovplyvňujúcim vznik spotrebiteľských sporov je aj nedostatočná komunikácia spotrebiteľov s regulovanými subjektami, a to najmä prostredníctvom ich zákazníckych centier,“ dodal regulátor.

V dvoch prípadoch z celkového počtu 22 návrhov sa uzatvorila dohoda o vyriešení sporu. V ďalších dvoch prípadoch bolo alternatívne riešenie sporu ukončené, pretože dodávateľ napravil bezprostredne po začatí alternatívneho riešenia sporu svoju chybu. Z 22 doručených návrhov boli tri odmietnuté. Podľa regulačného úradu totiž neboli naplnené zákonné predpoklady. „Vo všetkých troch prípadoch išlo o odmietnutie z dôvodu vecnej nepríslušnosti úradu riešiť predmetný spor podľa zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov,“ vysvetlil regulačný úrad.

Spokojný úrad

Priemerná doba alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov úradom bola v roku 2017 približne 110 dní. Regulačný úrad je s výsledkami alternatívneho riešenia sporov spokojný. „Nedisponujeme s informáciami, ktoré by nasvedčovali tomu, že dochádza k nerešpektovaniu záverov spotrebiteľských sporov, prípadne k ich úmyselnému porušovaniu,“ konštatoval regulátor.

Úrad je od 1. februára 2016 orgánom alternatívneho riešenia sporov. Účelom tohto inštitútu je zmierlivo urovnať spor medzi stranami sporu, ktorými sú predávajúci ako napríklad dodávateľ energií a spotrebiteľ. Agendu alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov na úrade vybavuje vecne príslušný organizačný útvar, ktorým je odbor legislatívy a právnej agendy. V roku 2016 regulačný úrad alternatívne riešil 24 sporov medzi regulovanými spoločnosťami a spotrebiteľmi.

Témy

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Odporúčame

Zavrieť

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...