Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Rakúšania na ropovod Bratislava-Schwechat nezabudli

Ilustračné foto
Ilustračné foto FreeDigitalPhotos.net

Rakúsky minister pre vedu, výskum a hospodárstvo Reinhold Mitterlehner dúfa, že realizácia projektu sa zrýchli.

Rakúšania stále počítajú s výstavbou ropovodu medzi Bratislavou a Schwechatom. Po stretnutí so slovenským ministrom hospodárstva Pavlom Pavlisom to potvrdil rakúsky minister pre vedu, výskum a hospodárstvo Reinhold Mitterlehner. O výstavbe ropovodu sa pritom hovorí už zhruba jedenásť rokov. „Ropovod Bratislava-Schwechat zohráva dôležitú úlohu. Netreba pritom zabúdať na otázky životného prostredia, ktoré súvisia s týmto ropovodom, čo si vyžaduje určitý čas. Dúfame však, že sa teraz situácia v tomto projekte zrýchli,“ povedal na spoločnej tlačovej besede Mitterlehner.

Kade pôjde?

V súčasnosti sa vedú diskusie o trase ropovodu na slovenskej strane. Aktivisti bojujúci proti výstavbe ropovodu vyzvali kompetentných, aby zverejnili definitívnu trasu ropovodu. V hre je totiž aj výstavba ropovodu priamo cez mesto Bratislava. Projekt ropovodu je spoločným projektom slovenského Transpetrolu a rakúskej OMV. Za účelom tohto projektu spoločnosti zriadili konzorcium Bratislava – Schwechat Pipeline (BSP), ktoré má na starosti prípravu projektu.

Karpaty verzus hlavné mesto

V pôvodnej verzii z roku 2008 mal ropovod smerovať cez územie Žitného ostrova. Neskôr spomínaná spoločnosť vypracovala návrh 10 trás v takzvanom karpatskom alebo mestskom koridore. Mestský koridor má viesť cez Bratislavu, karpatský má smerovať cez Karpaty do rakúskej obce Marchegg. Modely vedené cez Karpaty, ktoré sú pre aktivistov prijateľnejšie, sú však podľa Transpetrolu finančne nákladnejšie. Transpetrol mal začať s výstavbou ropovodu na jeseň roku 2004. Ropovod by mal stáť 75 až 140 miliónov eur.

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Dátum 16. apríla 2015 11:56

Odporúčame

Zavrieť

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...