Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Podomový predaj podvodník
Ilustračné foto. pixabay.com
22. októbra 2018 11:00 ElektrinaSpotrebiteľ od vEnergetike.skvEnergetike.sk/SITA

Neseriózni podomoví predajcovia sa vrátili

Niektorí podomoví predajcovia elektriny a plynu sa mohli dokonca dopustiť porušenie zákona.

Spoločnosť Východoslovenská energetika (VSE), člen nemeckej skupiny innogy, opäť upozorňuje zákazníkov na nekalé praktiky na trhu s elektrinou a zemným plynom. V ostatných dňoch firma zaznamenala nárast sťažností zo strany svojich zákazníkov, ktorí sa cítili byť podvedení podomovými predajcami. „Od zákazníkov vieme, že niektorí podomoví predajcovia tvrdia, že iba VSE bude od nového roka zvyšovať ceny. Alebo lákajú zákazníkov na zľavy, ktoré nemusia byť korektne vypočítané,“ uviedol vedúci úseku retailových zákazníkov Marek Novotný.

Ceny porastú všetkým

Koncová cena porastie, preto zákazníkom z radov domácností odporúčame venovať sa energetickej efektívnosti. Niekoľko jednoduchých zmien môže mať na šetrenie a znižovanie spotreby oveľa väčší dopad ako cena energií. Pritom nejde o obmedzovanie sa, vypínanie kúrenia a podobne. Spotrebu energie možno znižovať vhodnými opatreniami. VSE nemá v teréne podomových predajcov, zákazníci si však môžu dohodnúť stretnutie s innogy Expertom, ktorý im pripraví energetický plán domácnosti.

Východoslovenskí energetici upozorňujú, že ceny komodít v ostatných mesiacoch na burze rástli a premietnu sa do budúcoročných koncových cien všetkých dodávateľov energií. VSE odberateľom odporúča, aby sa u podomových predajcov detailnejšie informovali na ponúkanú zľavu. „Napríklad, ktoré položky zarátali do zľavy a či sa tieto týkajú výlučne dodávky elektriny a zemného plynu, alebo aj iných produktov. Tiež je dôležité získať vyjadrenie zľavy v eurách, nielen v percentách,“ upozornil Novotný.

Porušili zákon?

Podľa spoločnosti VSE, v ktorej má 51-percentný podiel aj štát, na základe niektorých výpovedí zákazníkov by zo strany niektorých podomových predajcov mohlo ísť až o porušenie zákona. Odberateľ by mal byť podľa Novotného informovaný o možnosti odstúpenia od zmluvy, má mať k dispozícií príslušné tlačivá súvisiace s odstúpením a samotnú zmluvu o združenej dodávke. „Zákazníci však tvrdia, že zmluvu ani tlačivá s možnosťou odstúpenia od podomových predajcov nemajú k dispozícii, a tieto im neboli doručené ani po 14 dňoch od uzavretia zmluvy. Tak nemôžu využiť práve 14 dňovú lehotu na odstúpenie. Uvedené má za následok nielen porušenie základných práv odberateľa, ale i porušenie zákona o energetike,“ zdôraznil Novotný.

Zákazníkom odporúčame, aby nás v prípade akýchkoľvek pochybností kontaktovali na bezplatnej Linke bezpečného predaja 0800 123 532 a overili si poskytované informácie.
Na linku Bezpečného predaja môžu zákazníci volať aj v prípade, keď už zmluvu s novým dodávateľom podpísali a chcú to zmeniť.

Odporúčania

VSE všetkým odberateľom odporúča, aby si overili poskytované informácie. „Overte si, kto vás navštívil a overte si výhodnosť ponuky. Zistite, akú zľavu vám ponúka podomový predajca v eurách a aké nové výhodné produkty vám vie ponúknuť váš súčasný dodávateľ. Porovnajte si i ďalšie ponúkané služby a sami posúďte výhodnosť celkovej ponuky. A to všetko ešte pred podpisom zmluvy. Nepodpisujte zmluvy v časovej tiesni. Nechajte si čas na prečítanie zmluvy. Podomový predajca sa k vám môže neskôr vrátiť. Ak už aj zmluvu podpíšete, myslite na to, že od zmluvy môžete bez akýchkoľvek sankcií v 14 dňovej lehote odstúpiť, a to aj v prípade, keď vás o tom podomový predajca neinformuje,“ uzavrel Novotný

Témy

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Odporúčame

Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies