Firma SSE evidovala šestnásť nevybavených sťažností

28. marca 2016 14:54

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví už konštatoval, že stredoslovenskí energetici splnili v minulom roku takzvané štandardy kvality na sto percent.

Elektrická energia SSE elektrina
Ilustračné foto SSE

Spoločnosť Stredoslovenská energetika (SSE) evidovala v minulom roku šestnásť udalostí, ktoré neboli vybavené v stanovených lehotách. „Výška kompenzačných platieb vyplatených za nedodržanie štandardov kvality našim zákazníkom nepresiahla výšku jednej minimálnej mzdy na Slovensku,“ informovala firma SSE.

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví už konštatoval, že stredoslovenskí energetici splnili v minulom roku takzvané štandardy kvality na sto percent. „Keď pred pár rokmi vstúpila do platnosti vyhláška ÚRSO, ktorou sa ustanovujú štandardy kvality prenosu, distribúcie a dodávky elektriny, naše pracovné postupy sme nastavili tak, aby sme aktívne predchádzali ich prípadným porušeniam. Hoci právna úprava vyžaduje ročné hodnotenie štandardov kvality, my ho interne vyhodnocujeme na dobrovoľnom princípe v polročných intervaloch,“ uviedol Michal Jaloviar zo sekcie Marketing a B2C predaj spoločnosti SSE.

Regulačný úrad zaviedol pre regulované energetické firmy štandardy kvality v roku 2009. Regulované subjekty musia dodržiavať, aby zákazník za cenu, ktorú platí za elektrinu, teplo, či zemný plynu dostal primeranú kvalitu. Sumárne hlásenia vyhodnotených štandardov kvality dodávanej energie regulované subjekty predkladajú regulátorovi do konca februára. V prípade akýchkoľvek pochybností o dodržiavaní štandardov kvality má spotrebiteľ právo obrátiť sa na svojho dodávateľa, s ktorým má uzatvorenú zmluvu o dodávke. Dodávateľ je potom povinný vykonať záznam a urobiť nápravu.

Odporúčané články

Súvisiace témy:


Čo si o tom myslíte?