Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Emisie
Ilustračné foto freedigitalphotos.net
25. marca 2015 15:02 Energetika všeobecneAktuality od vEnergetike.skSITA

EÚ sa nedohodla na reforme obchodovania s emisiami

Skorý štart rezervného fondu, ktorý má z trhu stiahnuť prebytočné povolenky ETS, odmieta blokujúca menšina členských štátov na čele s Poľskom.

Členské štáty Európskej únie sa v stredu opäť nedohodli na reforme systému obchodovania s emisnými povolenkami. Informovala o tom agentúra Reuters, pričom sa odvolávala na diplomatické zdroje. Krajiny ako Nemecko a Veľká Británia presadzujú, aby rezervný fond, ktorý má z trhu stiahnuť prebytočné povolenky, fungoval už začiatkom roka 2017. To však odmieta blokujúca menšina členských štátov na čele s Poľskom, podľa ktorých štart reformy nie je potrebný skôr ako v roku 2021.

Cieľom reformy je zvýšiť ceny povoleniek a tým motivovať firmy k investíciám do ekologicky šetrných zdrojov energií. Podľa nemenovaného diplomata by lotyšské predsedníctvo EÚ mohlo začať s Európskym parlamentom (EP) neoficiálne rozhovory o právnom dokumente, ktorý bude podkladom pre reformu, na otvorenie formálnych rokovaní mu však chýba mandát všetkých 28 členských štátov EÚ.

Systém obchodovania s emisiami (EU ETS) vznikol pred desiatimi rokmi. Doteraz zápasí s prebytkom emisných povoleniek, ktoré sa naakumulovali počas druhého obchodovacieho obdobia, teda v rokoch 2008 až 2012 v dôsledku hospodárskej krízy, samotným nastavením systému a tiež nadalokácie podnikov v strednej a východnej Európe. V stredu cena povoleniek v systéme ETS klesla o viac ako 3 % na 6,85 eura za tonu.

Témy

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Fuelcng SPP

Testovacie jazdy ukázali výhodnosť paliva LNG

10. decembra 2018 Plyn, Aktuality

SPP uskutočnil emisné testy a testovacie jazdy nákladných ťahačov na LNG. Zrealizované testovacie jazdy ukázali podľa manažéra projektu fuelCNG Petra Mozoláka ekonomickú výhodnosť použitia skvapalneného zemného plynu v nákladnej doprave.

Odporúčame

Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies